از هر پنج آمریکایی، فقط یک نفر اظهار داشته که به هنگام کار استرس نداشته‌ است. در اینجا به اینکه 80 درصد بقیه چطور با این مساله کنار می‌آیند اشاره می‌کنیم. درآمد پایین، رفت و آمد‌های طولانی و میزان کار بالای غیرمعقولانه از دلایلی هستند که موجب استرس 80 درصد کارمندان آمریکایی در محیط کار می شود. آنها نگران امنیت شغلی خود و قطع شدن مزایای شغلی خود هستند. همچنین با پروژه‌های گوناگون و زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و درست زمانی که بر کارشان متمرکز می‌شوند، چندان طولی نمی‌کشد که تمرکز خود را از دست می‌دهند: کارمندان بطور متوسط 7 بار در ساعت وقفه در کارشان ایجاد می‌شود.

بازسازی شرکت، مذاکرات پی در پی و فشار از جانب رؤسا در این مشکل دخیل هستند. به سادگی می‌توان دید که چرا کارمندان استرس دارند و خیلی سخت می‌توان راهی برای مقابله با آن یافت. برخی استرس‌های مرتبط به کار اجتناب ناپذیرند، اما می‌توانید تصمیم بگیرید که در آن لحظه چگونه با آن روبرو شده و شرایط را تحت کنترل خود درآورید. در اینجا هفت راه برای به حداقل رساندن اثرات منفی اضطراب در حین کار معرفی می شود. در ادامه این مطلب با اسکیل ما همراه باشید.


1. تکنیک‌‌های تنفس را تمرین کنید

تحقیقات کلینیک کلیولند نشان داده که تنفس عمیق بطور چشمگیری از استرس می‌کاهد. تمرینات تنفسی تولید هورمون‌های استرس زای مضر را کم می‌کند.

استر استرنبرگ، پزشک و نویسنده، واکنش تنفس بدن را با رانندگی مقایسه می کند: " وقتی استرس دارید، انگار پایتان را روی پدال گاز گذاشته و تا ته فشار می‌دهید. اما وقتی خود را آرام می کنید و نفس‌های عمیق می کشید، این کار منجر به ترمز گرفتن می‌شود."


2. مشکلات‌تان را با دوستان‌تان در میان بگذارید

صحبت با یک دوست در مورد مشکلات کاری راه بسیار خوبی برای بیرون ریختن و کاستن از فشار موجود است. علاوه بر پایین آوردن میزان استرس، صحبت کردن راجع به مشکلات کاری با یک دوست می‌تواند راه حل هایی پیش پای شما گذارد که تا قبل از آن به فکرتان خطور نکرده بود.


3. نگرانی‌هایتان را با رئیس‌‌تان عنوان کنید

متاسفانه، بسیاری از کسانی که در محیط کار استرس دارند، شجاعت کافی برای به گفتگو نشستن با رئیس خود را ندارند. با این حال، توصیه می‌شود که عیب یابی بخشی از کار شماست! اگر دلیل استرس کاری خود را یافتید، درخواست جلسه‌ای داشته باشید تا در آن راجع به راه‌های بالقوه برای کاستن مشکل به بحث بنشینید. شاید مساله در میان گذاشتن کار زیاد، مرخصی گرفتن یا روشن کردن بعضی مسائل راجع به یک پروژه باشد.


4. روزتان را پربازده برنامه‌ریزی کنید

تقریبا این باور همه‌گیر شده که یک روز کاری باید شامل هشت تا نه ساعت کامل در یک اتاقک باشد. خوشبختانه، این حقیقت ندارد. نشستن در یک محیط ثابت در این مدت زمان منجر به بازدهی نمی شود. بدون توانایی لازم برای تمرکز بر پروژه‌هایی که به شما محول شده، تنها استرس شما بیشتر می‌شود. در نتیجه، خسته به منزل بازگشته و هیچ انرژی برای خانواده یا دوستان و دیگر علایق‌تان نخواهید داشت.

وقفه‌هایی دوره‌ای خارج از اتاق خود بچینید. به پیاده‌روی بروید، به قدر کافی آب بنوشید، تمرینات کششی انجام دهید، ناهاری میل کنید و تمرینات تنفسی انجام دهید تا بر کارتان تمرکز داشته باشید.


5. الویت‌های خود را مشخص کنید

کارهای ضرب‌العجلی و تلنبار شده معمولا استرس ایجاد می‌کنند. اگر احساس می‌کنید پروژه‌هایتان زیاد شده، بهتر است الویت‌های اصلی خود را در هر روز مشخص کنید.

قبل از همه چیز، نقش خود را در سازمان پا بر جا کنید. سپس، الویت‌های استراتژیک شرکت را مشخص کنید. و در آخر، اهداف شخصی خود را تعیین کنید. از این نقطه، می‌توانید لیستی تهیه کنید که بر مهم‌ترین اهدافی که با جنبه‌های شخصی و کاری هم راستا است، تاکید دارد.


6. الگوی خواب و رژیم غذایی سالمی داشته باشید

افرادی که بیش از حد سرشان شلوغ است یا استرس دارند، از مهم‌ترین اجزای یک زندگی متعادل غافلند: رژیم غذایی سالم و الگوی خواب منظم. غذای ناکافی سیستم بدن انسان را دچار استرس می‌کند، که شما را در محیط کار نه تنها ناخوش، بلکه سست و بی‌بازده می‌کند. خواب هم به همان میزان برای روند بازیابی مغز حیاتیست. خواب ناکافی در مدت زمان طولانی منجر به بیماری و کاهش عملکرد مغز می‌شود.


7. زمان شخصی‌تان را برای خودتان نگه دارید

زمانی را تنها برای "خودتان" اختصاص دهید. استرس‌های کاری خیلی راحت می‌تواند به زندگی‌تان راه پیدا کند. این مساله می‌تواند بر روابط شما و توانایی‌تان برای جدا شدن از محیط کار اثر داشته باشد. اگر دل کندن از کار برایتان سخت است، ساعاتی پس از کارتان را به فعالیت‌هایی اختصاص دهید که کاملا شما را از حال و هوای کار جدا کرده تا شما را به دل کندن از کار عادت دهد. حالا که صحبت از دل کندن شد، زمانی که از محیط اداری به دور هستید، از دکمه "خاموش" یا حالت "مزاحم نشوید" گوشی همراه خود استفاده کنید.

توجه به اولین نشانه‌های استرس کاری برای یافتن راهی برای مقابله با آن حیاتی است. بر اهداف اصلی خود تمرکز کنید، کارهایتان را به درستی سازماندهی کنید، و روال آرام‌ بخشی برای خود ایجاد کنید تا اضطراب را تحت کنترل خود درآورید.

 


 منبع: www.entrepreneur.com

 بازنشر و استفاده از مقالات اسکیل ما، به هر شکلی تنها با ذکر نام "اسکیل ما" در بخش منابع و ارائه هایپرلینک مجاز می باشد.



کلمات کلیدی :



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: